Obvykle se na internetu můžete dočíst, že SEO znamená optimalizace pro vyhledávače.
Na jednu stranu jim musíme nechat, že mají pravdu.
SEO je totiž zkratka Search Engine Optimization, tedy přeloženo optimalizace pro vyhledávače.
Jenže.. teď to přijde.. když se kriticky zamyslíme a položíme si otázku:
"Má smysl optimalizovat webovou stránku pro vyhledávače?"
Odpověď je NE. Také, proč bychom to dělali?
Nás přece zajímají lidé, návštěvníci našich stránek.
A ne roboti vyhledávačů, denně procházející naše stránky a indexující náš obsah.
Je tu však jistá spojitost.
Lidé zadávají své dotazy, skrz vyhledávače.
Jelikož nás zajímají lidé, má smysl optimalizovat stránku pro lidi.
V SEO je tedy především nutné zkoumat, co lidé hledají a co lidi zajímá. Tomu se vždy přizpůsobit.
Protože právě lidé dělají tržby ve vašem e-shopu, právě lidé čtou váš obsah. Ne vyhledávací roboti.
Správné SEO je také o tom, že stránky jsou optimálně uzpůsobené pro návštěvníky.
Lidé tak najdou informace, které hledali, v co nejrychlejším čase.
K tomu pomáhá přehledné nalinkování hlavních obsahových částí webu a dostupnost nejhledanějších věcí již z úvodní stránky.
Z dlouhodobého hlediska postrádá smysl optimalizovat stránku pro algoritmus nějakého vyhledávače. Vyhledávač pouze slouží lidem k tomu, aby jim našel co nejrelevantnější stránky na jejich dotaz. Musíte tedy návštěvníkovi nabídnout obsah, s nějakou přidanou hodnotou, jinak nebude spokojený.
Vyhledávač nemůže lidem nabízet stránky s nimiž nebudou spokojeni, to jde proti jeho principu. Dobrý vyhledávač bude na přední pozice umisťovat stránky, na kterých lidé stráví dlouhou dobu a na které se rádi vracejí. Stránky s nulovou přidanou hodnotou tedy nemají budoucnost. Nejdůležitější věc, kterou můžete pro SEO vašich stránek udělat, je mít hodnotný obsah. Takový, který zaujme, nebo nabídne nějakou hodnotu lidem.
Teď, když už chápete, pro koho optimalizujete svůj web, můžeme se pustit do samotné optimalizace. Optimalizace webu se skládá ze dvou provázaných částí.
Tato část SEO se děje na přímo na stránce samotné. Skutečně důležité u on-page optimalizace jsou pouze tyto 4 věci:
SEO mimo vaší webovou stránku.
Díky tomu, že je web obrovská propojená pavučina webových stránek, je off-page optimalizace vlastně interakce všech webových stránek na světě.
Zjednodušeně si to lze představit tak, že čím je stránka do sítě více propojená, tím je hodnotnější, oblíbenější a autoritativnější.
To jak je propojená se zbytkem internetu se měří množstvím a hlavně kvalitou zpětných odkazů.
Off-page optimalizace se také nazývá linkbuilding.
Základním kamenem optimalizace jsou:
Jsou odkazy směřující z jiných stránek na vaši stránku. Nejlepší jsou odkazy z oborově podobných stránek. Ale i odkazy z tématicky odlišných webů vám výrazně pomohou. Z čím hodnotnějšího, oblíbenějšího a autoritativnějšího webu vede na váš web odkaz, tím lépe. Nejlepší zpětný odkaz můžete tedy dostat, pokud na vás odkáže lídr z konkrétního oboru.
Je to, co se nalézá v názvu odkazu, co vidí návštěvník. Pokud odkazujete obrázkem, jde o atribut alt. Tento text, by měl odpovídat tomu, co se na odkazované stránce vyskytuje. Nejlépe, pokud jde o hledané klíčové slovo. Dále je důležitý také text kolem takového odkazu. Platí tato 3 pravidla:
Pokud máte zájem o SEO optimalizaci webu od autora tohoto textu, kontaktujte mě.
SEO Katalog © 2012 | Tvorba webových stránek od Zajimava.cz | | Celkem přidáno webů: 8559